- امداد خودرو فعال سبزوار - http://emdadfaal.ir -

پرخرج‌ترین و کم خرج‌ترین خودروهای جهان

هفته پیش مقاله‌ای در رابطه با پرخرج‌ترین و کم‌ خرج‌ترین برند‌های خودروسازی منتشر کردیم که محصولاتشان بیشترین عرضه را در سطح جهانی دارند و در آن، کمپانی بی.ام.و با هزینه نگهداری ۱۰ ساله به عنوان پرخرج‌ترین برند جهان و کمپانی تویوتا به عنوان کم خرج‌ترین برند جهان معرفی شد، حال در این مقاله قصد داریم مستقیم به پرخرج‌ترین و کم خرج‌ترین خودروهای جهان اشاره کنیم که عموما خودروهای سدان و پرفروش را در بر می‌گیرد (برای مطالعه به صفحه هزینه نگهداری خودروهای خارجی چقدر است؟ مراجعه کنید).
به دلیل زیاد بودن خودروهای تولید شده در جهان، وبسایت “YourMechanic” تنها به ۲۰ خودروی گران قیمت و ۲۰ خودرو ارزان قیمت پرداخته و خودروهای قرار گرفته در رده‌های میانی را حذف کرده است. در ضمن اطلاعات این لیست طی دوره‌ای ۱۰ ساله جمع آوری و تدوین شده است.

گران‌ترین:
اول از همه کارمان را با پرخرج‌ترین خودروهای جهان که عموما فروش بالایی دارند و سدان هستند، آغاز می‌کنیم که به ترتیب زیر هستند.

پرخرج ترین خودروهای جهان

[1]

همانطور که می‌بینید، بخش بزرگی از این لیست را ژاپنی‌ها، آمریکایی‌ها و آلمانی‌ها تشکیل داده‌اند که کرایسلر سبرینگ که تقریبا ۹ سال از معرفی آخرین مدل آن می‌گذرد، با هزینه نگهداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ دلاری در جایگاه نخست پرخرج‌ترین خودروهای جهان و مینی کوپر با هزینه نگهداری ۱۱ هزار و ۲۰۰ دلاری در جایگاه بیستم پرخرج‌ترین خودروهای جهان قرار گرفته‌اند.

ارزان‌ترین:
گزینه‌های قرار داده شده در این لیست عموما معروف‌ترین خودروهای جهان هستند و برپایه کم خرج بودنشان در زمینه هزینه‌های نگهداری، به این سطح از شهرت و فروش رسیده‌اند.

کم خرج ترین خودروهای جهان

[2]

این لیست را در حقیقت می‌توان لیستی کاملا ژاپنی و در درجه دوم، لیستی از گلچین‌های تویوتا معرفی کرد، چون به غیر از کیا سئول، سایون XB، کیا اپتیما، فولکس واگن جتا و فورد فیوژن، مابقی ۱۵ خودروی قرار گرفته در لیست ارزان قیمت‌ترین خودروهای جهان در هزینه نگهداری را ژاپنی‌ها تشکیل می دهند که برترین آن در لیست ۲۰تایی‌ها تویوتا پریوس [3] ژاپنی بوده و آخرین آن هم سوبارو ایمپرزای ژاپنی است.

منبع : خودرو بانک