امداد خودرو فعال سبزوار

امداد جاده ای، فروش لوازم یدکی، خدمات برق خودرو، تعمیر آلترناتور و استارتر و …

ایسنا: رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه صحبت با تلفن همراه چهار برابر و ارسال پيامك 23 برابر خطر تصادفات را افزايش مي‌دهد، از برخورد با بيش از 49 هزار راننده‌اي كه از تلفن همراه در حين رانندگي استفاده ‌كرده‌اند طي يك ماه گذشته خبر داد.

سردار حسين رحيمي با اشاره به اين كه تنها طي يك ماه گذشته بيش از 49 هزار نفر از رانندگاني كه با تلفن همراه خود در حين رانندگي صحبت كرده و يا اقدام به ارسال پيامك مي‌كردند، اعمال قانون شدند، گفت: اين در حاليست كه اين رقم تنها يك پنجم آمار متخلفان در اين زمينه است! وي با اشاره به اين كه در شرايط عادي زمان عكس‌العمل راننده در مواجهه با تصادف حداكثر شش دهم ثانيه است، افزود: اين در حاليست كه استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي زمان عكس‌العمل راننده را در مواجهه با حوادث افزايش مي‌دهد.
رييس پليس راهور تهران تاكيد كرد : در عين حال در زماني كه سرعت راننده بالاست استفاده از تلفن همراه مي‌تواند ميزان خسارات حوادث رانندگي را به ميزان زيادي افزايش دهد. وي با اشاره به اين كه 25 درصد از تصادفات تهران ناشي از عدم توجه به جلو است، گفت: اكثر قريب به اتفاق اين تصادفات به علت صحبت با تلفن همراه و پس از آن عدم رعايت فاصله طولي و … است.

رييس پليس راهور تهران تاكيد كرد: در شش ماهه امسال بالغ بر 18 هزار تصادف در پايتخت تنها به دليل عدم توجه به جلو رخ داده كه بر اين اساس نقش استفاده از تلفن همراه در بروز تصادفات پايتخت به معضلي جدي تبديل شده است. وي با اشاره به اين كه متاسفانه ارسال پيامك نيز يكي از موضوعاتي است كه اخيرا باب شده است، گفت: بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد صحبت با تلفن همراه در حين رانندگي چهار برابر و ارسال پيامك 23 برابر خطر تصادف را افزايش مي‌دهد ، اين در حاليست كه استفاده از اين وسيله ارتباطي تنها چهار هزار تومان جريمه دارد كه اين امر به هيچ عنوان تناسبي با تخلف انجام شده ندارد.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه راننده در حين رانندگي در صورت صحبت با تلفن همراه عملا دو وظيفه را به مغز خود تحميل مي‌كند خاطرنشان كرد: اين امر موجب افزايش زمان عكس‌العمل شده و شدت برخورد در تصادفات را افزايش مي‌دهد. وي با تاكيد بر اين كه در بسياري از كشورهاي مختلف موضوع صحبت با تلفن همراه در حين رانندگي به شدت مورد برخورد قرار مي‌گيرد به ايسنا گفت: وقوع تصادفات مختلف در اين زمينه موجب شده كه پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اين موضوع را در اولويت كار خود در كنار كمربند ايمني ، كلاه ايمني و پاكسازي گذرگاه عابر پياده قرار دهد.

رييس پليس راهور تهران در عين حال تصريح كرد: برخي از راكبان موتورسيكلت و يا رانندگان خودروها نيز كه به اين موضوع توجه مي‌كنند، متاسفانه در محل‌هاي نادرست توقف كرده، مورب پارك مي‌كنند، در زير تابلوهاي توقف ممنوع مي‌ايستند و يا آن كه دوبله در كنار خيابان نگه مي دارند كه تمامي اين مسايل موجب بروز حوادث و مشكلات ديگري مي‌شود. وي از تمامي رانندگان خواست تا در هنگام صحبت با تلفن همراه و يا ارسال پيامك، خودرو يا موتورسيكلت خود را در محل مناسب متوقف و پس از آن نسبت به استفاده از اين وسيله ارتباطي اقدام كنند.

 

حسین دشتی بتاريخ ژوئن - 23 - 2012

نظر بدهید :

شما باید ثبت نام ورود به سیستم برای ارسال نظر.